Kundeservice

For å komme i kontakt med kundeservice send en epost til: support@wp-hosting.no

Gjelder henvendelsen feil på nettsiden/butikken kan vi hjelpe deg raskere om du legger ved en tekstlig beskrivelse av hvordan vi kan gjenskape feilen.

Kunder med telefonsupport i abonnementet kan også ringe 400 12 900 (Hverdager 09-16)

NB! WP-Hosting yter ikke direktesupport på Vipps-utvidelsene. Det finner du på utvidelsenes offisielle sider på wordpress.org: Vipps for WooCommerceLogginn med Vipps.

Vanlige spørsmål


Abonnement og faktura

Hvordan flytter jeg til WP-hosting

Vi hjelper deg gjerne med å flytte til oss. For de aller fleste er det en enkel prosess.

Start med å legge inn en bestilling på ønsket abonnement og si fra til oss hvilket nettsted du vil flytte. En tekniker hos oss vil så ta føringen i selve flyttingen.

For et vanlig nettsted gjør vi som regel flyttingen uten nedetid. For en nettbutikk blir det normalt enn time nedetid for å hindre at man mister bestillinger.

Har dere bindingstid?

Vi har ingen bindingstid. Du kan når som helst si opp avtalen. Dersom avtalen ikke er sagt opp 14 dager før periodens slutt vil avtalen automatisk fornyes.

For hvor lang periode får jeg faktura?

Alle abonnement faktureres forskuddsvis for en periode på 12 måneder. Dersom avtalen ikke er sagt opp 14 dager før periodens slutt vil avtalen automatisk fornyes for 12 måneder.

Hvordan kan jeg få en fakturakopi?

For skriftlig fakturakopi send en forespørsel til support@wp-hosting.no.


WordPress Support

Hva inngår i ordinær support?

Ordinær support inngår i abonnementene Medium (e-post) og Total (e-post og telefon).

Basis-kunder kan kjøpe support etter gjeldende satser (Fra 01.01.2021 – : 650,- per påbegynte halvtime)

Den ordinære supporten dekker hjelp til WP-Hostings systemer og til grunnleggende WordPress funksjonalitet.

I tillegg inngår support for WordPress-utvidelser og -maler etter et »«best effort» prinsipp:

  1. Vi forsøker å reprodusere problemet
  2. Leser igjennom feil-logger på server
  3. Feilsøker i konsollet i nettleseren
  4. Gjør et enkelt søk i søkemotorer for løsninger på problemet

Dersom problemet ikke lar seg løse innenfor «best effort» prinsippet, vil kunden motta et estimat på videre kostnader for feilrettingen.

Gir dere support på WordPress nettsteder hos andre leverandører?

Nei. Vi yter kun support til nettsteder og butikker med aktiv hostingavtale hos WP-Hosting.

Hvordan fungerer Hacker-garantien?

Vi garanterer å rense WordPress installasjoner på våre servere dersom de blir utsatt for malware / hacking.

Hacker-garantien forutsetter at WordPress, maler og utvidelser holdes oppdatert. (Se pakker og priser for hva som inngår av oppdateringer i ditt abonnement)

Garantien bortfaller dersom:  

  • Kunden forårsaker åpne bakdører i egen WordPress installasjon
  • Kunden har opprettet svake passord uten tilstrekkelig styrke til å kunne motstå brute-force-angrep 
  • Dersom nettstedet er flyttet til WP-Hosting og var utsatt for malware / hacking før flyttingen til våre servere

Vi forbeholder oss retten til å kunne stenge nettsteder som er utsatt for malware / hacking inntil nettstedet er renset for skadelig programvare og sikkerhetshull.

Hvordan kan jeg oppdatere WordPress?

Dersom du ønsker å oppdatere WordPress selv anbefaler vi å ta en sikkerhetskopi av nettstedet før du oppdaterer.

For en tryggest mulig oppdatering med lav risiko for tap av data anbefaler vi følgende prosedyre:

  1. Sett nettstedet i vedlikeholdsmodus
  2. Opprett sikkerhetskopi
  3. Oppdater eventuelle utvidelser
  4. Oppdater eventuelle maler
  5. Oppdater WordPress
  6. Gjenta trinn 3.
  7. Gjenta trinn 4.
  8. Sjekk i nettleser at alle funksjoner på nettstedet / nettbutikken fungerer som det skal og at sidene «ser riktig ut».
  9. Ved eventuelle feilsituasjoner, gjenopprett nettstedet fra sikkerhetskopien
  10. Deaktiver vedlikeholdsmodus når oppdateringen er fullført


Vipps

Gir dere support på Vipps for WooCommerce og Login med Vipps?

Support for Vipps-utvidelsene finner du på det offisielle supportforumet på wordpress.org:

Vipps for WooCommerce: https://wordpress.org/support/plugin/woo-vipps/
Login med Vipps: https://wordpress.org/plugins/login-with-vipps/

Kunder av WP-Hosting kan også henvende seg direkte til support@wp-hosting.no

NB! Gjelder kun for deg som har hostingavtale med WP-Hosting


Tekniske spørsmål

Jeg har Total-abonnement. Hvor ofte oppdaterer dere mitt nettsted?

Total-kunder uten nettbutikk oppdateres månedlig.

Total-kunder med nettbutikk oppdaters månedlig etter nærmere avtale.

Oppdateringne forutsetter at det slippes nye versjoner av programvaren som kvalifiserer til oppdateringsprogrammet til WP-Hosting.

Dersom sikkerhetshull i utvidelser oppdages og publiseres, vil ny og sikker versjon oppdateres på alle aktuelle installasjoner så raskt som mulig, uavhengig av abonnementstype.

Hvordan setter jeg opp utgående epost fra nettstedet mitt?

Vi anbefaler å installere utvidelsen Fluent SMTP om ikke annet er angitt. Du må sette opp utvidelsen med innloggingsdetaljene fra din e-postleverandør for å kunne sende utgående epost.

Dersom dette ikke er mulig eller tilgjengelig, kontakt support@wp-hosting.no med informasjon om hvilken e-postadresse du vil benytte som avsender.

Kan jeg få tilgang til SSH (shell-tilgang)?

Nei. Vi tillater vi ikke SSH / direkte-tilgang til brukerkontoer på våre servere.

Kan jeg få tilgang med SFTP?

Ja. Ønsker du SFTP tilgang, sender du din OpenSSH-nøkkel til support@wp-hosting.no og vi legger til brukerkontoen din.

Kan jeg få tilgang til databasen?

Nei. I våre systemer gjøres endringer på servernivå av eget personnel.

For kunder med egen server, hjelper vi med installasjon av eget kontrollpanel dersom du ønsker det.

Kan jeg få tilgang med CPanel/Plesk?

Nei. I våre systemer gjøres endringer på servernivå av eget personnel.

For kunder med egen server, hjelper vi med installasjon av eget kontrollpanel dersom du ønsker det.

Hvordan fungerer deres løsning for git?

Git settes opp med SSH-nøkler tilknyttet egen, tildelt bruker. Nøkler sendes til support@wp-hosting.no

Vi setter opp git-repositories for dere med commit-hooks, hvor hook-script ruller ut endringer basert på hvilke branches man sender data til. Dette kan justeres etter kundens ønske.

Hvorfor vises endringene på nettstedet mitt kun når jeg er logget inn?

Vi benytter Varnish som frontcache, og innholdet i denne cachen skal normalt sett oppdateres automatisk. Nettstedet skal fra vår side være satt opp med Varnish HTTP Purge, en hjelpeutvidelse som er ansvarlig for å tømme innholdscachen ved oppdateringer.

Om endringene ikke vises, sjekk at denne utvidelsen er installert.

Benytt deretter hjelpemenyen ‘Tøm varnish cache’ i admin-menyen på toppen av siden.

Fant du ikke svaret på det du lurte på? Ta kontakt